skip to Main Content
Ideja Preduzetne Ekonomistice Koja Rješava Administrative Poslove IT Kompanija

Ideja preduzetne ekonomistice koja rješava administrative poslove IT kompanija

Koliko god pokušavala pobjeći od svog preduzetničkog duha, diplomiranu ekonomisticu Božanu Ćordu iz Banja Luke život je iznova vraćao u te, preduzetničke vode. Danas je ona idejni tvorac i osnivačica „B Office-a“ i za sebe više ne krije da je preduzetnica u duši.

Tokom 14 godina svog radnog iskustva imala je priliku sarađivati sa osnivačima IT kompanija, developerima, freelancerima i drugim učesnicima iz IT sektora i kreativne industrije i kod svih njih primjetila je jednu zajedničku osobinu. Ne vole administrativne poslove!

„Počela sam da razmišljam koje bi to usluge ili proizvodi ovim ljudima mogli riješiti probleme i frustraciju svakodnevnog obavljanja administrativnih poslova. Došla sam na ideju da im omogućim da se fokusiraju na suštinu svog biznisa, a administraciju delegiraju nekome ko u tom poslu zaista uživa. Tako je nastao „B Office“, servis kojeg trenutno koristi više od 30 klijenata.“ – ističe Božana. 

„B Office“ je fleksibilan servis koji za klijente preuzima vođenje administracije. Set njegovih administrativnih usluga namijenjenih preduzetnicima, mikro i malim biznisima obuhvata: kreiranje izlaznih faktura, sortiranje ulaznih i izlaznih faktura i izvoda po folderima na drive-u, kreiranje mjesečnih izveštaja o prometu na poslovnom računu (prilivi – odlivi), vođenje elektronskog bankarstva, logističke usluge naručivanja potrepština za kancelariju, praćenje ugovora (ugovora o radu, o poslovnom prostoru i sl.), vođenje evidencije o odsustvu zaposlenih (izrada rješenja o godišnjim odmorima i praćenje broja iskorištenih dana), prikupljanje i selekciju prijava za posao, organizovanje intervjua za posao, obračun putnih troškova i popunjavanje putnih naloga, pripremu dokumentacije za isplatu dividendi itd.

U cilju pojednostavljenja poslovanja i bolje komunikacije sa klijentima, koristi se niz dostupnih digitalnih alata. Cjelokupna dokumentacija svakog od klijenata je dostupna putem cloud rješenja, kako bi klijenti u realnom vremenu imali pristup svojoj dokumentaciji i kreiranim izvještajima o poslovanju.

„S obzirom da sam osoba preduzetničkog duha, bez oklijevanja sam se ponovo upustila u te vode. Iako preduzetništvo sa sobom nosi velike izazove, odgovornost i obaveze, ono mi daje slobodu da radim ono što volim, u vrijeme koje meni odgovara i sa bilo koje lokacije, tako da i da treba ponovo da biram, preduzetništvo bi opet bilo moj izbor.“ – dodaje Božana Ćorda.

Sam poziv za učešće u projektu, Božana je vidjela kao priliku da uspostavi kontakt sa novim klijentima, što se ispostavilo kao tačno, jer su neki od učesnika projekta vrlo brzo postali i njeni klijenti. „Sa druge strane, rad sa mentorima mi je u velikoj mjeri pomogao da sagledam koje su to slabosti mog biznisa i kako da ih prevaziđem. I na kraju, finansijska podrška mi je mnogo značila za razvoj web aplikacije koja mi je automatizovala interne procese i koja se nudi kao zaseban proizvod B Office-a.“

Upravo ta aplikacija, koja je zaseban proizvod „B Officea“ omogućiti će malim preduzetnicima izradu faktura, praćenje naplate potraživanja, automatski obračun poreza koji su dužni uplaćivati svaki mjesec, automatsko popunjavanje knjige prihoda kao i notifikacije o poreskom kalendaru. Pored benefita za klijente, web aplikacija donosi benefite i za „B Office“ jer skraćuje interne poslovne procese i na taj način doprinosi uštedi vremena i skaliranju biznisa.

Usluge „B Office-a“ su namijenjene IT kompanijama koje zapošljavaju do 20 osoba, digitalnim marketarima, dizajnerima i arhitektama, kao i firmama koje ulaze u kategoriju malih poreskih obveznika.

Svim mladim ljudima koji žele da pokrenu sopstveni biznis, Božana poručuje: „Odvažite se, testirajte svoju ideju i provjerite da li to što nudite zaista nekom treba! Takvo testiranje u većini slučajeva zahtjeva manja finansijska ulaganja, ali time ćete odrediti pravac kretanja za dalji razvoj biznisa. Važno je razgovarati sa svojim potencijalnim klijentima i saslušati šta njima stvarno treba. Ne trebate se plašiti da će neko ukrasti vašu ideju, ona sama po sebi ne vrijedi ništa. Ono što vrijedi jeste vjera, ljubav i uporan rad na njoj. Svi mi imamo ideje, ali samo oni koji se odvaže da joj se posvete i da ulože svoj maksimum u njen razvoj, od ideje mogu napraviti biznis.“

Poslovna ideja Božane Ćorde je finansijski i stručno podržana kroz projekat „Podrška za pokretanje STARTUP-a iz oblasti IT sektora” koji se realizuje u okviru projekta „EU4Business – za konkurentnu i inovativnu domaću ekonomiju“. S ciljem jačanja ekonomije BiH, projekat EU4Business podstiče razvoj preduzetništva, izvozno orijentisanih sektora, turizma i poljoprivrede, kao i ruralni razvoj. Vrijedan je 16,1 miliona eura, a zajednički ga finansiraju Evropska unija (15 miliona eura) i Savezna Republika Njemačka (1,1 miliona eura). Zajedno ga provode GIZ, ILO i UNDP, od aprila 2018. do marta 2022. godine.

Projekat „Podrška za pokretanje STARTUP-a iz oblasti IT sektora“ implementira Lokalno partnerstvo Banja Luka, kojeg čine: Gradska razvojna agencija Banja Luka, Grad Banja Luka, Inovacioni centar Banja Luka – ICBL, Zavod za zapošljavanje RS – Filijala Banja Luka, Elektrotehnički fakultet Banja Luka, firme „Blok projekt” d.o.o., „Ad Lab“ s.p., „Media Lab” d.o.o., i „Telegroup“ d.o.o. iz Banja Luke, te udruženja „Bit Alijansa“ iz Tuzle i „Klub poslovnih žena Republike Srpske“.

Komentariši

Back To Top